Employer branding

Personalen är företagets viktigaste resurs. Det är också en av företagets eller organisationens största utgiftsposter. Att attrahera rätt medarbetare, se till att behålla dem och även vårda dem efter att de slutat sin anställning, är därför centralt för organisationens resultat och välmående.

Av det skälet bör varje organisation ha en klar strategi och plan för sitt arbetsgivarvarumärke. Reform Society har storerfarenhet av att arbeta med denna typ av uppdrag för våra uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi har utvecklat en metod som består av tre delar– analys, strategi och genomförande.

I analysen utgår vi från verksamhetsmålen och tittar på associationer, behov och önskemål som finns kring och inomorganisationen. Utifrån analysen hjälper vi till att sätta mål och ta fram enstrategi för hur målen ska uppnås. Slutligen genomför vi aktiviteter som går ilinje med strategin. Dessa följer vi upp kontinuerligt och justerar för att nåuppsatta mål på effektivast möjliga sätt.

Ett starkt arbetsgivarvarumärke ökar attraktionskraften hos potentiella, befintliga och tidigare medarbetare. Och det stärker varumärket totalt sett. Inte minst skapar det stolthet och engagemang inom den egna organisationen.

Vill du veta mer?
Prata med
Thomas
Thomas Olingsberg
Varumärkesstrateg / Copywriter
thomas.olingsberg@reformsociety.se
070-629 98 57
Maila
Thomas